Zmiana lokalizacji firmy
Każda nowo powstała firma z biegiem czasu rozrasta się i często okazuje się, że dotychczasowa siedziba staje się za mała. Gdy przychodzi czas zmiany lokalizacji firmy, należy dobrze przygotować się do przeprowadzki.
W Krakowie z roku na rok działa coraz więcej firm, zarówno tych potężnych, jak i niewielkich, które rozrastają się i poszukują miejsca większego lub bardziej prestiżowego. Najpierw, oczywiście, trzeba znaleźć nowe lokum, a następnie przychodzi czas na przeniesienie pracowników, sprzętu i całego wyposażenia.
Przeprowadzka firmy powinna być bardzo dobrze przemyślana i zorganizowana, aby podczas zmiany lokalizacji firmy jak najmniej zaburzyć harmonogram codziennej pracy. Dobrym rozwiązaniem jest przeprowadzenie wszystkiego w weekend albo po godzinach, gdy firma jest już zamknięta dla klientów.
Przeprowadzka firmy to spore zadanie logistyczne, warto więc przygotować się do niego odpowiednio wcześniej. Przede wszystkim, bardzo ważne jest znalezienie sprawdzonej firmy transportowej. Poszukując przeprowadzki Kraków należy wziąć pod uwagę między innymi, jak długo firma działa na rynku, czy ma opinie zadowolonych klientów i przede wszystkim – jak wygląda jej zaplecze transportowe.
W przypadku przeniesienia całej firmy zdecydowanie nie wystarczy przewoźnik z jednym niewielkim busem. Firma powinna mieć bogate zaplecze oraz takie auta, które są przystosowane do przewożenia rzeczy ponadgabarytowych. Przy przenoszeniu z miejsca na miejsce całych stanowisk pracy trzeba liczyć się bowiem z tym, że niektóre sprzęty czy urządzenia są ciężkie, wielkie lub w nietypowych rozmiarach.
Usługi transportowe warto zamawiać z wyprzedzeniem, aby mieć pewność, że w konkretnym dniu o konkretnej godzinie pracownicy firmy przewozowej zjawią się na miejscu i zabiorą za wnoszenie zapakowanych sprzętów, biurek, komputerów i innych niezbędnych do pracy urządzeń.
Zwlekanie na ostatnią chwilę z zamówieniem usług przewozowych może być niekorzystne. Po pierwsze, najczęściej usługi z dnia na dzień kosztują drożej, gdyż usługobiorca jest w stanie wyczuć desperacje klienta. A po drugie – firma, która z dnia na dzień ma wolne terminy raczej niekoniecznie musi być rzetelna i profesjonalna.
Pomoc merytoryczna: Stanisław Ptak